Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789052613444 |
In weerwil van alle retoriek blijkt de veelbezongen 'vrije markt' nauwelijks in staat om ondernemers hun zelfstandigheid te gunnen. Je moet als individuele ondernemer wel héél uniek zijn om op eigen voorwaarden de concurrentie aan te kunnen. Een mogelijke uitweg is om als zelfstandige ondernemers samen te werken om zo de positie als groep - en daarmee de eigen positie - in de markt te versterken. Zo valt wellicht te realiseren wat op je eentje niet mogelijk is.Als 'de markt' faalt gaat over het coöpereren van zelfstandige ondernemers.Daarbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:* de meerwaarde van coöpereren* de geschiedenis en ontwikkeling van coöperaties* de belangen en belangenafwegingen binnen een coöperatie* de relatie tussen de leden en hun coöperatieve onderneming* de uitdagingen waar coöperaties in de 21e eeuw voor staanDit boek is bedoeld voor ondernemers die zich niet zonder meer willenovergeven aan de door 'de markt' gedicteerde krachtsverhoudingen. Daarnaast is het geschreven voor de (aanstaande) leden, bestuurders, managers, toezichthouders en studenten van de talrijke al bestaande en toekomstige coöperaties.Prof. dr. ir. G. van Dijk is directeur van de Nationale Coöperatieve RaadNCR) en als hoogleraar verbonden aan Wageningen Universiteit en Nyenrode Business Universiteit. Ir. L.F.M. Klep is journalist en beleidsadviseurop het gebied van landbouw en landbouwwetenschappen.